Elena

Elena

joi, 14 august 2014

Maia

Habar nu aveam eu ce inseamna maia. Dar acum ca am scos painea din cuptor si ma tot gandeam despre ce sa scriu, am gasit subiect.
Asa ca intre mamici ,vorbesti despre multe, alfli multe. De cand fac scutecele am tot discutat despre una -alta . Am cunoscut-o pe Andreea (https://www.facebook.com/CovataMaia ). Foarte entuziasmata, mi-a scris un mesaj , sa imi spuna ca ar vrea sa ii fac 2 scutece, ca o incanta ideea de a scuteci textil. Mi-a parut bine ca a fost printre mamicile care m-au incurajat. Dintr-o vorba in alta, am aflat ca face paine de casa cu maia.
Credeam ca e ceva din drojdie de magazin, dar painea facuta in casa :)) Am zis ca vreau sa incerc si eu , sa gust. Foarte pofticioasa sunt.
Cred ca este singura paine , din care nu am aruncat niciodata nici o feliuta. Am mancat tot si am pastrat tot. Chiar si uscata e foarte buna.
Am tot luat de la Andreea paine, vreo cateva luni.
Insa, intr-o zi , cumparand ulei de masline de la un magazin cu diverse produse mai speciale , am vazut o faina , din care am inteles ca e foarte bine de facut maia, ca sigur reuseste. Am cumparat acea faina si am inceput, din marea mea fire curioasa, sa fac maia. Adica sa amestec apa cu faina , in anumite proportii, intr-un anumit fel. Mi-a iesit din prima! Wow. Acum ce fac? Paineeee, daaa!
Hmmmm... De unde iau eu acum faina buna? Am fost si am cumparat ceva bio. Foarte mandra am inceput procesul :)) Doar ca intr-un final cand painea mea a iesit beton din cuptor , am inteles ca nu pusesem faina , ci tarate de grau ,care se foloseste in cantitati mici  , doar .
Asa. Mai departe, ce sa fac? Sa continui, sa nu continui. Am zis ca nu a fost maiaua buna si am aruncat-o.
Dar , asa curioasa si incapatinata ( m-a invatat mama sa zic "perseverenta " in loc de "incapatinata" . Dar mie tot a doua varianta imi place:)  ) , am cumparat alta faina. Am zis ca mai incerc o data si gata.
Vaaaai, dar de data asta maiaua mea a crescut foarte frumos  , si asta in doar 5 zile. Oare sa fac paine iar..? Zic : "da! " .
De obicei, adica mereu, nu am timp liber de nimic, asa ca le fac pe toate deodata :)) Ce mai era o paine de plamadit o zi intreaga, in aglomeratul meu program ?
Am citit o reteta , mi s-a parut cat de cat pe intelese. De obicei, sunt foarte sofisticate, au cantitati exacte, totul trebuie facut la minut. Mi-am notat si printre, altele a doua zi dimineata am inceput distractia. 10 minute acolo, 20 minute asa, inca o ora pentru crescut, apoi framantat 2, 5 minute si tot asa, pana seara, cand am pus painea la cuptor. Siiiii , surpriza ! A iesit buna si gustoasa ! Dintr-a doua incercare , dar am reusit!
Acum, nu mai respect indicatiile exacte, ci fac painea asa cum simt. De multe ori o las la dospit dublu ca timp, pentru ca nu sunt acasa sau sunt acasa, dar foarte ocupata cu altceva. Chiar si asa, imi reuseste. Eu sunt convinsa ca am acest dar de la bunica mea. Toata copilaria am vazut-o cum lucra magie cu aluaturile . Da, si astea cu masina de cusut si materialele, si numele , tot de la ea le am .....
Desenatul , de la tata , insa :)
Si de atunci, imi fac de 2 ori pe saptamana, painea mea de casa cu maia de casa. Chiar daca o mananc eu acum cu salam de Sibiu ( Andreea , scuze :)))   ) , e cel mai bun si natural  fel de paine.Nu salamul, clar, doar painea :p



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu